fbpx

Sīrups.lv

Padomi tavai ikdienai un dzīvesstilam 💙💛

Salvis, Selva, Venta
20.May.2022
Salvis, Selva, Venta
20.May.2022
miega kvalitāte
Ikdiena Veselība

6 padomi miega kvalitātes uzlabošanai

Miegs ieņem būtisku lomu tava ķermeņa un prāta uzlādē. Tas ne tikai atstāj tevi spirgtu un možu, kad pamosties, bet gan arī palīdz saglabāt veselību un novērst dažādas slimības. Svarīgi saprast, ka nepietiekama miega daudzuma rezultātā smadzenes nevar pareizi darboties, tādēļ, ja tu saskaries ar ilgstošām miega problēmām, ieskaties! Iespējams, kāds no mūsu piedāvātajiem 6 padomiem palīdzēs uzlabot tavu miega kvalitāti.

Nodarbojies ar fiziskajām aktivitātēm

Cilvēki, kuri regulāri vingro, naktīs guļ labāk, kā arī dienas laikā nejūtas miegaini. Ir pieņemts, ka, jo enerģiskāk vingro, jo spēcīgāki ir ieguvumi, taču tas nenozīmē, ka ikdienas 10 minūšu pastaigas, joga un stiepšanās neuzlabo miega kvalitāti. Tieši pretēji. Tiesa, var paiet vairāki mēneši regulārās aktivitātēs, pirms izjutīsiet vēlamo efektu, tādēļ ir svarīgi būt pacietīgam. Būtisks faktors ir pareizs treniņu plānojums.

Treniņi ir jāveic kā minimums trīs stundas pirms gulētiešanas, taču, ja nav novērojami uzlabojumi, pārliec tos agrāk.

Ēd, bet ar mēru

Gan izsalkums, gan pilns vēders mēdz novērst tavu uzmanību vakaros, kad nepieciešams iet gulēt. Izvairies ēst kārtīgu maltīti divas līdz trīs stundas pirms gulētiešanas. Ja esi izsalcis, apēd nelielu veselīgu uzkodu, piemēram, ābolu daiviņas ar zemesriekstu sviestu, lai jūsu ēdiena kāre tiktu apmierināta līdz brokastīm.

Atsakies no alkohola un kofeīna patēriņa

Ja pirms gulētiešanas rodas kāre pēc uzkodām, atceries – vīns un šokolāde nedrīkst būt iekļauti. Šokolāde satur kofeīnu, kas ir stimulants. Par pārsteigumu, alkoholam ir līdzīga ietekme, kas traucē miegu nakts laikā. Izvairies arī no skābiem produktiem, jo tie var izraisīt dedzinoša kuņģa sajūtu.

Samazini neregulāras vai ilgas diendusas

Balstoties uz pētījumiem, īsas 30 minūšu snaudas ir efektīvākas, jo palīdz uzlabot smadzeņu darbību, kamēr ilgstošas vai neregulāras diendusas var sajaukt tavu iekšējo pulksteni, kas nozīmē, ka naktī var rasties grūtības aizmigt. 

Pievērs uzmanību guļamistabas videi

Daudzi pētījumi norāda, ka ārējs troksnis (satiksmes, ielu, pagalmu skaņas) var izraisīt sliktu miegu un ilgtermiņa veselības problēmas. Lai optimizētu guļamistabas vidi, mēģini samazināt ārējo troksni, gaismu un mākslīgo apgaismojumu no ierīcēm, kā arī nenovieto elektroniku blakus gultai. Pārliecinies, ka tava guļamistaba ir klusa, relaksējoša un tīra vieta ar vēsu temperatūru.

Pārej uz sveču un lampu apgaismojumu

Centies pēc iespējas vairāk samazināt apgaismojumu. Tā vietā, lai ieslēgtu spilgtu virsgaismu, padomā par lampām vai svecēm, kas palīdzēs radīt mierīgāku un ērtāku vidi. Netiešās gaismas ieguvums – mazāk traucē ķermeņa dabiskos diennakts ritmus.

*Raksti Sirups.lv ir paredzēti tikai informatīviem un izglītojošiem mērķiem, tie neaizstāj profesionālu medicīnisko padomu, diagnostiku vai ārstēšanu. Vienmēr konsultējieties ar ārstu, ja Jums rodas jautājumi par veselības stāvokli.

Seko

Pievienojies mums Telegram grupā! Seko un diskutē.

  • Veselīgas uzkodas: 5 recepšu idejas

    Brīžos, kad enerģijas līmenis ir zems, un kāre ir augsta, var rasties grūtības izdarīt veselīgu izvēli, jo vienmēr pastāv iespēja veikt ātrus risinājumus. Vērts zināt, ka neveselīgas pārtikas patēriņš ir viens no galvenajiem iemesliem, kādēļ tavu ikdienu nomāc nogurums un galvassāpes. Lai šādas situācijas mazinātu, mēs Tev esam sagatavojuši 5 Ziņa Veselīgas uzkodas: 5 recepšu idejas vispirms redzēta Fitnesa Ziņas.

  • Psihoterapija: Vai psihoterapeits var palīdzēt?

    Mūsu dzīvi veido lēmumi, sākot ar to, ko ģērbties no rīta, ko ēst brokastīs, un beidzot ar svarīgiem lēmumiem, kas varētu neatgriezeniski ietekmēt mūsu dzīvi. Ir iespējami gan pozitīvi, gan negatīvi rezultāti. Rezultātā ir izdevīgi, ja dzīves atslēgas brīžos cilvēks nemēģina rast risinājumus pats, bet gan strādā ar profesionālu palīgu. Ziņa Psihoterapija: Vai psihoterapeits var palīdzēt? vispirms redzēta Fitnesa Ziņas.

  • Pneimonija: Ko darīt, kad plaušām grūti izveseļoties?

    Pneimonija ir viena no plaušu slimībām, no kuras izārstēties var nebūt tik vienkārši. Anitu vairākas nedēļas mocīja krampji, taču antibiotikas un citas zāles viņai nepalīdzēja sasniegt tik ļoti gaidīto atveseļošanos. Kad viņai tika veikta plaušu datortomogrāfija, viņa atklāja atkārtotā klepus patieso avotu. “Mana ģimenes ārste sākotnēji uzskatīja, ka tas ir vīruss, Ziņa Pneimonija: Ko darīt, kad plaušām grūti izveseļoties? vispirms redzēta Fitnesa Ziņas.

  • Vitamīni un uztura bagātinātāji: Kā tie ietekmē sievietes auglību?

    Kā vitamīni un uztura bagātinātāji ietekmē auglību? Embrionālajā periodā olšūna, kas ir sievišķīgākā un lielākā sievietes ķermeņa šūna, sāk radīt embrijus. Tāpēc olas izdzīvo visu, kas jāpārdzīvo mammai. “Viss, kas nonāk mūsu organismā, ļoti tieši ietekmē olšūnu veselību,” stāsta ginekoloģe Gita Rutasa. “Cigarešu dūmi, lietotas narkotikas, piesārņots pilsētas gaiss, sēdošs Ziņa Vitamīni un uztura bagātinātāji: Kā tie ietekmē sievietes auglību? vispirms redzēta Fitnesa Ziņas.

  • D vitamīns samazina risku saslimt ar elpošanas ceļu slimībām

    D vitamīns samazina astmas un elpceļu slimību risku par 50%, liecina Cochrane Collaboration, pasaulē pazīstama pētniecības organizācija, kas sastāv no neatkarīgiem zinātniekiem, ārstiem un veselības aprūpes speciālistiem, kuri rūpīgi analizē un apstiprina pētījumu datus un testu rezultātus. Profesors Adrians Martino no Karalienes Marijas universitātes atzīmēja, ka atklājumi, kas demonstrēja D Ziņa D vitamīns samazina risku saslimt ar elpošanas ceļu slimībām vispirms redzēta Fitnesa Ziņas.

  • Leduskritumi. Kur tos var apskatīt Latvijā?

    TravelTime.lv: Arvien populārāki kļūst pārgājieni gar skaistākajām sniega un ledus skulptūrām. Šī unikālā mākslas forma piesaista labākos māksliniekus. Savukārt daba var radīt vienas no skaistākajām ledus skulptūrām Latvijā. 1986. gada ziemā Lasīt tālāk...Leduskritumi. Kur tos var apskatīt Latvijā? Raksts: Leduskritumi. Kur tos var apskatīt Latvijā? vispirms redzēts Travel Time.

  • Kur aizbraukt brīvdienās? Idejas pastaigām un apskates vietas

    TravelTime.lv: Kur aizbraukt brīvdienās? Latvijā ir daudz skaistu apskates un atpūtas vietu. Ne tikai galvaspilsēta Rīga, bet arī citas pilsētas, piemēram, Sigulda, Ogre, Jūrmala un citas, piedāvā ļoti interesantus apskates objektus Lasīt tālāk...Kur aizbraukt brīvdienās? Idejas pastaigām un apskates vietas Raksts: Kur aizbraukt brīvdienās? Idejas pastaigām un apskates vietas vispirms redzēts Travel Time.

  • Skaistie skati ekskursijas

    TravelTime.lv: Skaistie skati ekskursijas, kuras vienmēr paliks atmiņā. TRAVEL TIME piedāvā dažādas iespējas mūsu klientiem, kuri vēlas aktīvu atpūtu visdažādākajās pasaules vietās. Daži no viņiem ir izmantojuši mūsu atsauksmes un pētījumus, Lasīt tālāk...Skaistie skati ekskursijas Raksts: Skaistie skati ekskursijas vispirms redzēts Travel Time.

  • Ceļojumi 2022

    TravelTime.lv: Ceļojumi 2022. gadā ir sagatavoti un pieejami no ceļojumu aģentūrām. Sekojošās aģentūras piedāvā ceļojumus jau šogad: Novatours Ceļojumu bode Tez tour Atlantic Antario Remirotravel Aviokases u.c. Mēs esam veiksmīgi aizvadījuši Lasīt tālāk...Ceļojumi 2022 Raksts: Ceļojumi 2022 vispirms redzēts Travel Time.

  • Pēdējā brīža ceļojumi

    TravelTime.lv: Pēdējā brīža ceļojmi šobrīd ir pieejami no ceļojumu aģentūrām: Novatours Ceļojumu bode Tez tour Atlantic Antario Remirotravel Aviokases u.c. Ceļojumu bode piedāvā: Ēģipte: Šarm el Šeiha no 371€ TURCIJA no Lasīt tālāk...Pēdējā brīža ceļojumi Raksts: Pēdējā brīža ceļojumi vispirms redzēts Travel Time.

LEAVE A RESPONSE

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.