fbpx

Sīrups.lv

Padomi tavai ikdienai un dzīvesstilam 💙💛

Elma, Elna, Menarda
30.Sep.2022
Elma, Elna, Menarda
30.Sep.2022
Kas ir mīlestība
Attiecības Veselība

Kas ir mīlestība? 9 vērtīgi ekspertu padomi

Tuvojoties Valentīndienai atkal aktualizējas mīlestības un attiecību jautājumi. Mūžsenais jautājums: “Kas ir mīlestība?” ir daudz pārrunāts, taču šoreiz noskaidrosim, ko saka eksperti. Šeit mēs to esam apkopojuši deviņus padomus, ko ir atklājuši dažādi eksperti. Neatkarīgi no jūsu personīgās situācijas viņu vārdi var palīdzēt jums atrast ilgstošas laimes atslēgu. Tai pamatā ir veselīga domāšana.

1. Meklējiet kādu ar līdzīgām vērtībām

“Ilgstošai mīlestībai, jo vairāk līdzības (piemēram, vecums, izglītība, vērtības, personība, vaļasprieki), jo labāk. Pirms laulības partneriem jābūt īpaši pārliecinātiem, ka viņu vērtības sakrīt.

Lai gan citas atšķirības var pieņemt un pieļaut, vērtību atšķirības ir īpaši problemātiskas, ja mērķis ir ilgstoša kopdzīve.

Vēl viens ilgstošas laulības noslēpums: abiem partneriem ir jāapņemas, lai tā izdotos neatkarīgi no šķēršļiem. Vienīgais, kas var izjaukt attiecības, ir paši partneri.”

— Kellija Kempbela, PhD, psiholoģijas un cilvēka attīstības asociētā profesore Kalifornijas štata universitātē, Sanbernardino

2. Nekad neuztver savu partneri kā pašsaprotamu

“Tas var izklausīties pašsaprotami, taču jūs nevarat iedomāties, cik daudz cilvēku uz pāru terapiju nāk pārāk vēlu, kad viņu partneris ir beidzis attiecības un vēlas šķirties.

Ir ļoti svarīgi apzināties, ka ikvienam potenciāli ir lūzuma punkts, un, ja viņa vajadzības netiek apmierinātas vai viņi nejūtas otram redzami. Viņi trūkstošo, visticamāk, atradīs kaut kur citur.

Daudzi cilvēki pieņem, ka tikai tāpēc, ka viņiem ir labi bez lietām, ko viņi vēlas, tā uzskata arī viņu partneris. “Nevienas attiecības nav ideālas” nevajadzētu izmantot to kā pašapmierinātības racionalizāciju.

— Irina Firsteina, LCSW, individuālā un pāru terapeite

3. Pārtrauciet mēģināt būt viens otra “viss”

“Tu esi mans viss” ir draņķīgs popdziesmas teksts un vēl sliktāks attiecību plāns. Neviens nevienam nevar būt “viss”. Izveidojiet dzīvi ārpus attiecībām, vai arī attiecības vairs nedarbosies.

— Mets Lundkvists, LCSW, MSEd, Tribeca Therapy dibinātājs

Mīlestība ir darbības vārds

4. Dariet vai sakiet kaut ko katru dienu, lai parādītu savu atzinību

“Katru dienu sakot un darot nelielas, vienkāršas pateicības izpausmes, jūs saņemsiet lielu atlīdzību. Kad cilvēki jūtas atzīti kā īpaši un novērtēti, viņi ir laimīgāki šajās attiecībās un vairāk motivēti padarīt attiecības labākas un stiprākas.

Un, kad es saku vienkārši, es to tiešām domāju. Veiciet mazus žestus, kas parāda, ka pievēršat uzmanību: apskaujiet, skūpstiet, turiet rokās, iegādājieties nelielu dāvanu, nosūtiet kartīti, uztaisiet iecienītāko desertu, ielejiet automašīnā degvielu vai sakiet savam partnerim: “Tu esi seksīgs.” “Tu esi labākais tētis” vai “Paldies, ka esi tik brīnišķīgs.”

— Terijs Orbuhs, doktors, Oklendas universitātes profesors un grāmatas “5 vienkārši soļi, lai laulību padarītu no labas uz lielisku” autore.

5. Pārliecinieties, ka atbilstat partnera vajadzībām

“Pirmā lieta, ko esmu uzzinājis par mīlestību, ir tā, ka tas ir darījums un sociāla apmaiņa, nevis tikai sajūta. Mīlestības attiecības ir process, kurā mēs apmierinām savas vajadzības un apmierinām arī mūsu partneru vajadzības.

Kad šī apmaiņa sniedz abpusēji gandarījumu, tad labās sajūtas turpina plūst. Ja tā nav, lietas kļūst skābas, un attiecības beidzas.

Tāpēc ir svarīgi pievērst uzmanību tam, ko jūs un jūsu partneris patiesībā darāt viens otra labā kā mīlestības izpausmi… nevis tikai tam, kā jūs šajā brīdī jūtaties viens pret otru.

— Džeremijs Nikolsons, MSW, PhD, psihologs un iepazīšanās eksperts

6. Nav būtiski par ko jūs strīdāties, bet kā jūs strīdāties

“Pētnieki ir atklājuši, ka četras konfliktu izpausmes spēj paredzēt, vai pāri paliks kopā vai šķirsies: nicinājums, kritika, “mūrēšana ar akmeņiem” (vai izstāšanās) un aizstāvēšanās.

Kopā viņi ir pazīstami kā “Četri jātnieki”. Tā vietā, lai izmantotu šo negatīvo taktiku, cīnieties godīgi: meklējiet vietas, kur katra partnera mērķis pārklājas ar kopīgu mērķi, un attīstieties no tā. Koncentrējieties arī uz valodas “es” un “tu” lietošanu.

— Šons Horans, PhD, Teksasas štata universitātes komunikācijas studiju asociētais profesors

7. Izmēģiniet jaukāku pieeju

“Pētījumi ir parādījuši, ka veids, kā problēma tiek aktualizēta, nosaka gan to, kā attīstīsies pārējā saruna, gan arī to, kā vedīsies turpmākās attiecības. Bieži vien problēma tiek aktualizēta, uzbrūkot vai vainojot partneri, ko sauc arī par kritiku, tas iznīcina attiecības.

Tāpēc sāciet maigi. Tā vietā, lai teiktu: “Jūs vienmēr atstājat savus traukus visur! Kāpēc jūs neko nevarat uzņemties?” izmēģiniet saudzīgāku pieeju, koncentrējoties uz savu emocionālo reakciju un pozitīvu pieprasījumu.

Piemēram: “Mani kaitina, ieraugot traukus viesistabā. Vai tu, lūdzu, noliktu tos atpakaļ virtuvē, kad pabeigsi?”

— Kerija Koula, medicīnas zinātņu doktore, LPC-S, sertificēts galvenais treneris un Gotmena institūta pētniecības direktors

8. Neaizmirsti par sevi

“Ir viens galvenais attiecību problēmu cēlonis: sevis pamešana.

Mēs varam atteikties no sevis daudzās jomās: emocionālā (spriešana vai savu jūtu ignorēšana), finansiālā (bezatbildīga tērēšana), organizatoriskā (aizkavēšanās vai nekārtība), fiziskajā (slikti ēd, nesporto), attiecību (konfliktu radīšana attiecībās) vai garīga (mīlestības dēļ pārāk daudz atkarīgs no partnera).

Kad jūs nolemjat iemācīties mīlēt sevi, nevis turpināt sevi pamest novārtā, jūs atklāsiet, kā izveidot mīlošas attiecības ar savu partneri.

— Mārgareta Pola, PhD, attiecību eksperte un iekšējās saites līdzautore

9. Izveidojiet sev piepildītu dzīvi

“Tāpat kā daudz cilvēki, es uzaugu, ticot, ka laulībai ir nepieciešama pašatdeve. Daudz no tās. Mana sieva man palīdzēja saprast, ka man nav jākļūst par mocekli un jāupurē sava laime, lai mūsu laulība izdotos.

Viņa man parādīja, ka mana atbildība par pilnvērtīgas un priecīgas dzīves veidošanu sev ir tikpat svarīga kā jebkas cits, ko es varētu darīt viņas vai bērnu labā.

Gadu gaitā man ir kļuvis arvien skaidrāks, ka mana atbildība nodrošināt savu labklājību ir tikpat svarīga kā atbildība pret citiem.

To ir vieglāk pateikt, nekā izdarīt, taču tā, iespējams, tā ir vissvarīgākā lieta, ko varam darīt, lai nodrošinātu to, ka mūsu attiecības sniegs abpusēju apmierinājumu.

— Čārlijs Blūms, MSW, attiecību eksperts un grāmatas “Tas, kas mūs nenogalina: kā viens pāris kļuva stiprāks salauztajās vietās” autors

Pēcvārds

Dažkārt mēs esam tik ļoti aizrautīgi ar saviem sapņiem un cerībām, ka palaižam garām to, cik skaistas ir mūsu attiecības un mācības, ko tās mums māca. Saprotiet, ka visām attiecībām ir vērtība neatkarīgi no tā, cik ilgi tās ilgst.

“Nav tādas lietas kā neveiksmīga romantika. Attiecības vienkārši pārvēršas par tādām, kādām tām vienmēr bija jābūt. Vislabāk ir nemēģināt kaut ko, kas ir paredzēts nenopietni vai īslaicīgi, padarīt par mūža attiecībām. Atlaidies un izbaudi braucienu.”

— Aprīlis Baijers, savedējs un iepazīšanās un attiecību eksperts

*Raksti Sirups.lv ir paredzēti tikai informatīviem un izglītojošiem mērķiem, tie neaizstāj profesionālu medicīnisko padomu, diagnostiku vai ārstēšanu. Vienmēr konsultējieties ar ārstu, ja Jums rodas jautājumi par veselības stāvokli.

Seko

Pievienojies mums Telegram grupā! Seko un diskutē.

  • Veselīgas uzkodas: 5 recepšu idejas

    Brīžos, kad enerģijas līmenis ir zems, un kāre ir augsta, var rasties grūtības izdarīt veselīgu izvēli, jo vienmēr pastāv iespēja veikt ātrus risinājumus. Vērts zināt, ka neveselīgas pārtikas patēriņš ir viens no galvenajiem iemesliem, kādēļ tavu ikdienu nomāc nogurums un galvassāpes. Lai šādas situācijas mazinātu, mēs Tev esam sagatavojuši 5 Ziņa Veselīgas uzkodas: 5 recepšu idejas vispirms redzēta Fitnesa Ziņas.

  • Psihoterapija: Vai psihoterapeits var palīdzēt?

    Mūsu dzīvi veido lēmumi, sākot ar to, ko ģērbties no rīta, ko ēst brokastīs, un beidzot ar svarīgiem lēmumiem, kas varētu neatgriezeniski ietekmēt mūsu dzīvi. Ir iespējami gan pozitīvi, gan negatīvi rezultāti. Rezultātā ir izdevīgi, ja dzīves atslēgas brīžos cilvēks nemēģina rast risinājumus pats, bet gan strādā ar profesionālu palīgu. Ziņa Psihoterapija: Vai psihoterapeits var palīdzēt? vispirms redzēta Fitnesa Ziņas.

  • Pneimonija: Ko darīt, kad plaušām grūti izveseļoties?

    Pneimonija ir viena no plaušu slimībām, no kuras izārstēties var nebūt tik vienkārši. Anitu vairākas nedēļas mocīja krampji, taču antibiotikas un citas zāles viņai nepalīdzēja sasniegt tik ļoti gaidīto atveseļošanos. Kad viņai tika veikta plaušu datortomogrāfija, viņa atklāja atkārtotā klepus patieso avotu. “Mana ģimenes ārste sākotnēji uzskatīja, ka tas ir vīruss, Ziņa Pneimonija: Ko darīt, kad plaušām grūti izveseļoties? vispirms redzēta Fitnesa Ziņas.

  • Vitamīni un uztura bagātinātāji: Kā tie ietekmē sievietes auglību?

    Kā vitamīni un uztura bagātinātāji ietekmē auglību? Embrionālajā periodā olšūna, kas ir sievišķīgākā un lielākā sievietes ķermeņa šūna, sāk radīt embrijus. Tāpēc olas izdzīvo visu, kas jāpārdzīvo mammai. “Viss, kas nonāk mūsu organismā, ļoti tieši ietekmē olšūnu veselību,” stāsta ginekoloģe Gita Rutasa. “Cigarešu dūmi, lietotas narkotikas, piesārņots pilsētas gaiss, sēdošs Ziņa Vitamīni un uztura bagātinātāji: Kā tie ietekmē sievietes auglību? vispirms redzēta Fitnesa Ziņas.

  • D vitamīns samazina risku saslimt ar elpošanas ceļu slimībām

    D vitamīns samazina astmas un elpceļu slimību risku par 50%, liecina Cochrane Collaboration, pasaulē pazīstama pētniecības organizācija, kas sastāv no neatkarīgiem zinātniekiem, ārstiem un veselības aprūpes speciālistiem, kuri rūpīgi analizē un apstiprina pētījumu datus un testu rezultātus. Profesors Adrians Martino no Karalienes Marijas universitātes atzīmēja, ka atklājumi, kas demonstrēja D Ziņa D vitamīns samazina risku saslimt ar elpošanas ceļu slimībām vispirms redzēta Fitnesa Ziņas.

    LEAVE A RESPONSE

    Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.