fbpx

Sīrups.lv

Padomi tavai ikdienai un dzīvesstilam 💙💛

Elma, Elna, Menarda
30.Sep.2022
Elma, Elna, Menarda
30.Sep.2022
slinkums
Ikdiena

Slinkums – padomi, kā ar to cīnīties

Ikviens savā dzīvē ir saskāries ar slinkumu. Un tas ir tikai dabiski. Būt slinkam vienkārši nozīmē to, ka vēlies pēc iespējas mazāk tērēt pūļu, jo kurš gan vēlētos veltīt papildu laiku vai enerģiju tur, kur tas nav attaisnojams? Taču, nedrīkst aizmirst, ka slinkums ir problemātisks. Ja tevi ilgstoši nomāc slinkums, tas var būt nopietns traucēklis mērķu sasniegšanai, un var rasties grūtības gan personīgajā, gan profesionālajā dzīvē. Lai uzvarētu šo prāta tumšāko pusi, ir vairākas stratēģijas, kas tev noteikti palīdzēs.

Uzliec modinātāju uz 10 minūtēm

Iestati telefonā modinātāju, kas atskanēs pēc 10 minūtēm. Novēro, cik daudz tu vari paveikt šajā laikā. Parasti tas motivē turpināt iesākto darbu pēc taimera nospiešanas, bet ja tomēr tā nenotiek – tu vismaz kaut ko esi izdarījis. Tas strādā ļoti vienkārši, jo lai arī tev nepatīk veikt konkrētu uzdevumu, tu ar sevi vienojies, ka to pildīsi 10 minūtes. Kad esi jau iesācis to darīt, ir mazāk vilinoši to atmest.

Nodarbojies ar sportu

Dažādu vingrinājumu izpildei ir svarīga loma slinkuma pārvarēšanā, it īpaši ja tas tiek darīts no rīta. Nodarbojoties ar sportu, tu paliec enerģiskāks, mundrāks un juties pacilāts, nevis miegains. Dažādi pētījumu dati atklāja, ka jaunieši, kas iepriekš jutušies noguruši, pēc zemas vai mērenas intensitātes sportošanas jūtas enerģiskāki.

Atrodi sev partneri

Ja neesi spējīgs saņemties, labs life hacks jeb triks ir atrast partneri, kas parūpēsies, lai tu tiec saukts atbildīgs par savu slinko uzvedību. Piemēram, jā esi ieplānojis doties uz sporta zāli ar draugu, tev būs lielāka motivācija piecelties. Noteikti izvēlies tādus cilvēkus, kuriem ir iepriekšēja pieredze, pārvarot dažādas grūtības, un neaizmirsti ar viņiem bieži sazināties.

Uzposies

Šis padoms būs īpaši noderīgs tiem, kas strādā attālinātu darbu. Ja nevari beigt rosīties sociālajos tīklos, un sākt veikt darba uzdevumus, apsver ideju nomainīt sporta bikses, ko velc jau nedēļu no vietas. Modes psiholoģe Kārena Pine stāsta: ‘’Kad mēs uzvelkam kādu apģērba gabalu, tā valkātājs parasti pieņem ar šo apģērbu saistītās īpašības. Daudziem mūsu apģērbiem ir simboliska nozīme, neatkarīgi no tā, vai tas ir profesionāls darba vai relaksējošs nedēļas nogales apģērbs, tāpēc, uzvelkot to, mēs pamudinām smadzenes rīkoties atbilstoši šai nozīmei.’’

Pieturies pie 2 minūšu likuma

Ja veicamais darbs aizņem mazāk nekā 2 minūtes, vienkārši dari to. Tas var ietvert, piemēram, netīro brokastu trauku mazgāšanu vai veļas savākšanu no grīdas. Līdzīgu stratēģiju piekopj rakstnieks Deivids Alens – tiklīdz savā iesūtnē ierauga e-pastu, viņš izlemj, vai ar to tiks galā 2 minūšu laikā vai ātrāk. Ja tā, viņš to risina tieši tad, piemēram, atbildot uz ziņu, vai izdzēšot.

Nepārauj ķēdi

Iegādājies kalendāru, kuru nebaidies sazīmēt. Komiķis un aktieris Džerijs Seinfelds izmanto kalendāra triku, lai motivētu sevi rakstīt. Katru dienu, kad viņš pabeidz rakstīt, kalendārā atzīmē lielu ‘’X’’ burtu. Pēc dažām dienām ir izveidojusies ķēde, un viņa vienīgais uzdevums ir to nepārraut.

Atstāj vienkāršu uzdevumu, ko izpildīt nākamajā rītā

Reizēm izjūtam vēlmi prokastinēt tad, kad apzināmies, ka priekšā ir problēma, ar ko agri vai vēlu nāksies tikt galā. Taču svarīgi saprast, ka problēmas atrisināšana neaizņem daudz laika vai pūļu. Vienmēr centies sev atstāt vienkāršu uzdevumu, ko nākamajā rītā izpildīt. Piemēram, ja nodarbojies ar programmēšanu un redzi kļūdu, kuru zini, ka būs viegli novērst, atstāj uz nākamo rītu – tādā veidā tev ir kaut kas vienkāršs ar ko sākt un ir mazāks kārdinājums prioritāri nostādīt kādu citu veicamo darbu.

Nomaini darba vidi

Ja apzinies, ka, atrodoties mājās sevi pastāvīgi vilcini, dodies uz bibliotēku, kafejnīcu vai citu publisku telpu, kas palīdzēs būt produktīvam. Ir cilvēki, kas dod priekšroku vietām, kur cilvēki strādā, jo tas viņus mudina darīt to pašu. Jaunākie pētījumi liecina, ka atrašanās citu smagi strādājošu cilvēku tuvumā, mūs motivē neizmantot instagram, jo īpaši, ja telpa ir pilna ar cilvēkiem, kuri šķiet fokusēti uz veicamo darbu.

*Raksti Sirups.lv ir paredzēti tikai informatīviem un izglītojošiem mērķiem, tie neaizstāj profesionālu medicīnisko padomu, diagnostiku vai ārstēšanu. Vienmēr konsultējieties ar ārstu, ja Jums rodas jautājumi par veselības stāvokli.

Seko

Pievienojies mums Telegram grupā! Seko un diskutē.

  • Veselīgas uzkodas: 5 recepšu idejas

    Brīžos, kad enerģijas līmenis ir zems, un kāre ir augsta, var rasties grūtības izdarīt veselīgu izvēli, jo vienmēr pastāv iespēja veikt ātrus risinājumus. Vērts zināt, ka neveselīgas pārtikas patēriņš ir viens no galvenajiem iemesliem, kādēļ tavu ikdienu nomāc nogurums un galvassāpes. Lai šādas situācijas mazinātu, mēs Tev esam sagatavojuši 5 Ziņa Veselīgas uzkodas: 5 recepšu idejas vispirms redzēta Fitnesa Ziņas.

  • Psihoterapija: Vai psihoterapeits var palīdzēt?

    Mūsu dzīvi veido lēmumi, sākot ar to, ko ģērbties no rīta, ko ēst brokastīs, un beidzot ar svarīgiem lēmumiem, kas varētu neatgriezeniski ietekmēt mūsu dzīvi. Ir iespējami gan pozitīvi, gan negatīvi rezultāti. Rezultātā ir izdevīgi, ja dzīves atslēgas brīžos cilvēks nemēģina rast risinājumus pats, bet gan strādā ar profesionālu palīgu. Ziņa Psihoterapija: Vai psihoterapeits var palīdzēt? vispirms redzēta Fitnesa Ziņas.

  • Pneimonija: Ko darīt, kad plaušām grūti izveseļoties?

    Pneimonija ir viena no plaušu slimībām, no kuras izārstēties var nebūt tik vienkārši. Anitu vairākas nedēļas mocīja krampji, taču antibiotikas un citas zāles viņai nepalīdzēja sasniegt tik ļoti gaidīto atveseļošanos. Kad viņai tika veikta plaušu datortomogrāfija, viņa atklāja atkārtotā klepus patieso avotu. “Mana ģimenes ārste sākotnēji uzskatīja, ka tas ir vīruss, Ziņa Pneimonija: Ko darīt, kad plaušām grūti izveseļoties? vispirms redzēta Fitnesa Ziņas.

  • Vitamīni un uztura bagātinātāji: Kā tie ietekmē sievietes auglību?

    Kā vitamīni un uztura bagātinātāji ietekmē auglību? Embrionālajā periodā olšūna, kas ir sievišķīgākā un lielākā sievietes ķermeņa šūna, sāk radīt embrijus. Tāpēc olas izdzīvo visu, kas jāpārdzīvo mammai. “Viss, kas nonāk mūsu organismā, ļoti tieši ietekmē olšūnu veselību,” stāsta ginekoloģe Gita Rutasa. “Cigarešu dūmi, lietotas narkotikas, piesārņots pilsētas gaiss, sēdošs Ziņa Vitamīni un uztura bagātinātāji: Kā tie ietekmē sievietes auglību? vispirms redzēta Fitnesa Ziņas.

  • D vitamīns samazina risku saslimt ar elpošanas ceļu slimībām

    D vitamīns samazina astmas un elpceļu slimību risku par 50%, liecina Cochrane Collaboration, pasaulē pazīstama pētniecības organizācija, kas sastāv no neatkarīgiem zinātniekiem, ārstiem un veselības aprūpes speciālistiem, kuri rūpīgi analizē un apstiprina pētījumu datus un testu rezultātus. Profesors Adrians Martino no Karalienes Marijas universitātes atzīmēja, ka atklājumi, kas demonstrēja D Ziņa D vitamīns samazina risku saslimt ar elpošanas ceļu slimībām vispirms redzēta Fitnesa Ziņas.

    LEAVE A RESPONSE

    Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.