fbpx

Sīrups.lv

Padomi tavai ikdienai un dzīvesstilam 💙💛

Elma, Elna, Menarda
30.Sep.2022
Elma, Elna, Menarda
30.Sep.2022
sausi mati
Ikdiena Veselība

Sausi mati – 5 padomi to atjaunošanai

Matu sausumu un bojājumus veicina dažādi faktori, piemēram, mitrums, smēķēšana, karstums, saules iedarbība utt. Taču, ja tev ir sausi mati, tas nenozīmē, ka saskaries ar nopietnu veselības problēmu, vai taviem matiem kaut kas kaiš. Viss ir atkarīgs no to kopšanas. Esam sagatavojuši 5 vienkāršus padomus, kas palīdzēs sausu matu atjaunošanai, kā arī papildinās tavu matu kopšanas rutīnu!

1. Dzer vitamīnus

Viena no ķermeņa pamatvajadzībām ir noteiktu vitamīnu uzņemšana, kas tiešā veidā ietekmē arī tavu matu un nagu veselību. A un C vitamīns, biotīns un dzelzs ir galvenie uztura bagātinātāji, kas padarīs matus veselīgākus un spīdīgākus. 

Uztura bagātinātāju vietā vari uzņemt vērtīgas olbaltumvielas, kas ir bagātas ar peptīdiem un omega-3, piemēram:

  • lasis
  • austeres
  • makrele
  • tuncis
  • sardīnes

Vai arī savā uzturā iekļaut vairāk antioksidantus, piemēram, valriekstus, pupiņas, mellenes, brokoļus, tomātus utt.

2. Neļauj matiem izžūt dabīgi

Ja tavi mati pēc mazgāšanas ir trausli un grūti ieveidojami, žāvēšanas procesā tie var zaudēt pārāk daudz mitruma. Tā vietā mēģini matus ietīt dvielī. 2011.gada pētījumā tika atklāts, ka ilgstoši atstājot matus mitrus, rodas bojājumi, kas ir pielīdzināmi matu žāvēšanai ar fēnu. No gulēšanas ar slapjiem matiem arī vajadzētu izvairīties, taču, ja tomēr tā notiek, izmanto zīda spilvendrānu, lai to mitrums neiekļūst spilvenā.

3. Pamēģini iet aukstās dušās

Liela iespējamība, ka, izmantojot karsto ūdeni dušā, tiks applaucēti tavi mati. Lai šādas situācijas mazinātu, ieteicams iet aukstā dušā. Šāda

pieeja ne tikai paātrina matu augšanu, bet arī dod dažādus ieguvumus veselībai. Zinām, var likties vājprātīgi lēkt uzreiz iekšā aukstā dušā, bet patiesībā tas ir jādara pakāpeniski. Pēc matu mazgāšanas (šampūns un kondicionieris), lēnām griez uz vēsāku ūdens temperatūru un 1-2 minūtes skalo matus, lai atdzīvinātu šķipsnas un atsvaidzinātu galvas ādu.

4. Matu kopšanas rutīnai pievieno ēteriskās eļļas

Argāna eļļa ir kļuvusi par populāru līdzekli matu sausuma mazināšanai, kas lielākoties tiek izmantots mājas apstākļos. Izmantojot dažus pilienus eļļas matu galos, var panākt to elastīgumu. Savukārt citi ēteriskie līdzekļi, piemēram, piparmētru un lavandas eļļa palīdz apturēt matu izkrišanu un novērst to lūšanu. Lieliska opcija ir sajaukt kopā visas iepriekš minētās eļļas, pievienojot klāt kokosriekstu eļļu – laika gaitā, regulāri kopjot matus pēc šīs tehnikas, būs novērojami acīmredzami uzlabojumi.

5. Regulāri apgriez matus

Nav noslēpums, ka sašķēlušies matu gali var padarīt tos grūti ieveidojamus, un veicināt nepatīkamu sausuma vai raupjuma sajūtu. Tādēļ ir svarīgi veikt regulārus pierakstus pie friziera, piebilstot, lai tiek apgriezti neveselīgie, bojātie mati, kas kavē jaunu matu augšanu. Kamēr vēl sēdi friziera krēslā, nebaidies pajautāt frizierim padomus tavu matu tipa un garuma kopšanai – tas palīdzēs novērst bojājumus, jo, iespējams, pamainīsiet līdzekļus un metodes, ko līdz šim pielietojāt savā matu kopšanas rutīnā.

*Raksti Sirups.lv ir paredzēti tikai informatīviem un izglītojošiem mērķiem, tie neaizstāj profesionālu medicīnisko padomu, diagnostiku vai ārstēšanu. Vienmēr konsultējieties ar ārstu, ja Jums rodas jautājumi par veselības stāvokli.

Seko

Pievienojies mums Telegram grupā! Seko un diskutē.

  • Veselīgas uzkodas: 5 recepšu idejas

    Brīžos, kad enerģijas līmenis ir zems, un kāre ir augsta, var rasties grūtības izdarīt veselīgu izvēli, jo vienmēr pastāv iespēja veikt ātrus risinājumus. Vērts zināt, ka neveselīgas pārtikas patēriņš ir viens no galvenajiem iemesliem, kādēļ tavu ikdienu nomāc nogurums un galvassāpes. Lai šādas situācijas mazinātu, mēs Tev esam sagatavojuši 5 Ziņa Veselīgas uzkodas: 5 recepšu idejas vispirms redzēta Fitnesa Ziņas.

  • Psihoterapija: Vai psihoterapeits var palīdzēt?

    Mūsu dzīvi veido lēmumi, sākot ar to, ko ģērbties no rīta, ko ēst brokastīs, un beidzot ar svarīgiem lēmumiem, kas varētu neatgriezeniski ietekmēt mūsu dzīvi. Ir iespējami gan pozitīvi, gan negatīvi rezultāti. Rezultātā ir izdevīgi, ja dzīves atslēgas brīžos cilvēks nemēģina rast risinājumus pats, bet gan strādā ar profesionālu palīgu. Ziņa Psihoterapija: Vai psihoterapeits var palīdzēt? vispirms redzēta Fitnesa Ziņas.

  • Pneimonija: Ko darīt, kad plaušām grūti izveseļoties?

    Pneimonija ir viena no plaušu slimībām, no kuras izārstēties var nebūt tik vienkārši. Anitu vairākas nedēļas mocīja krampji, taču antibiotikas un citas zāles viņai nepalīdzēja sasniegt tik ļoti gaidīto atveseļošanos. Kad viņai tika veikta plaušu datortomogrāfija, viņa atklāja atkārtotā klepus patieso avotu. “Mana ģimenes ārste sākotnēji uzskatīja, ka tas ir vīruss, Ziņa Pneimonija: Ko darīt, kad plaušām grūti izveseļoties? vispirms redzēta Fitnesa Ziņas.

  • Vitamīni un uztura bagātinātāji: Kā tie ietekmē sievietes auglību?

    Kā vitamīni un uztura bagātinātāji ietekmē auglību? Embrionālajā periodā olšūna, kas ir sievišķīgākā un lielākā sievietes ķermeņa šūna, sāk radīt embrijus. Tāpēc olas izdzīvo visu, kas jāpārdzīvo mammai. “Viss, kas nonāk mūsu organismā, ļoti tieši ietekmē olšūnu veselību,” stāsta ginekoloģe Gita Rutasa. “Cigarešu dūmi, lietotas narkotikas, piesārņots pilsētas gaiss, sēdošs Ziņa Vitamīni un uztura bagātinātāji: Kā tie ietekmē sievietes auglību? vispirms redzēta Fitnesa Ziņas.

  • D vitamīns samazina risku saslimt ar elpošanas ceļu slimībām

    D vitamīns samazina astmas un elpceļu slimību risku par 50%, liecina Cochrane Collaboration, pasaulē pazīstama pētniecības organizācija, kas sastāv no neatkarīgiem zinātniekiem, ārstiem un veselības aprūpes speciālistiem, kuri rūpīgi analizē un apstiprina pētījumu datus un testu rezultātus. Profesors Adrians Martino no Karalienes Marijas universitātes atzīmēja, ka atklājumi, kas demonstrēja D Ziņa D vitamīns samazina risku saslimt ar elpošanas ceļu slimībām vispirms redzēta Fitnesa Ziņas.

    LEAVE A RESPONSE

    Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.