fbpx

Sīrups.lv

Padomi tavai ikdienai un dzīvesstilam 💙💛

Elma, Elna, Menarda
30.Sep.2022
Elma, Elna, Menarda
30.Sep.2022
Sausa āda
Veselība Ikdiena

Sausa āda – 9 ieteikumi, kā mazināt tās sausumu

Sausa āda jeb kseroze ir bieži sastopama slimība, kas rodas gadījumos, kad āda nesaglabā pietiekami daudz mitruma. Tas var notikt biežas peldēšanās, skarbu ziepju lietošanas, karstu dušu izmantošanas vai noteiktu medicīnisku stāvokļu rezultātā, savukārt, dzīvojot vēsākā klimatā, to var izraisīt auksts un sauss ziemas gaiss. Izjūtot zemo mitruma līmeni gan ārā, gan telpā, var nākties ciest no sarkanas, raupjas, neapstrādātas un niezošas ādas. Par laimi ir vairāki vienkārši un lēti sertificētu dermatalogu ieteikumi, ko vari darīt, lai uzlabotu ādas stāvokli un ietaupītu naudu, kas paredzēta ārsta vizītei.

Neļauj dušai un vannai sausināt ādu vēl vairāk

  • Kad ej dušā, aiztaisi vannas istabas durvis.
  • Izmanto tikai siltu ūdeni.
  • Samazini laiku, ko tu pavadi mazgājoties (5-10 minūtes).
  • Ādu pēc dušas maigi nosusini ar dvieli.

Interesanti

Jau gadsimtiem ilgi auzu pārslas tiek izmantotas sausas ādas ārstēšanai:

  • Sasmalcini auzu pārslas blenderī.
  • Uzpildi vannu ar siltu ūdeni.
  • Vannai pievieno sasmalcinātas pārslas.
  • Vannā pavadi 15 minūtes.
  • Izmanto mitrinošos krēmus.

Krēmi un ziedes būs tavi ikdienas sabiedrotie – tie palīdzēs aizturēt un saglabāt esošo mitrumu ādā. Lai tas norisinātos veiksmīgi, mitrinošie krēmi jāizmanto uzreiz pēc dušas, kā arī sejas un roku mazgāšanas. Atrodoties mājas apstākļos, dabiskas mitrinošā krēma opcijas ir kokosriekstu eļļa, saulespuķu eļļa, medus un alveja.

Izvēloties mitrinošos krēmus, sastāvā jābūt vismaz vienai sastāvdaļai no saraksta:

  • Glicerīns
  • Šī sviests (shea butter)
  • Minerāleļļa
  • Hialuronskābe
  • Dimetikons
  • Pienskābe
  • Lanolīns
  • Petrolatums

Izmanto lūpu balzāmu vai vazelīnu

Izvēloties lūpu balzāmu, pievērs uzmanību iepakojumam – uz tā ir noradīts, kādu efektu balzāms dos tavām lūpām, tādēļ meklē atslēgvārdu ‘mitrinošs’. Vazelīns ir daudzfunkcionāla bez aromāta opcija, kas samazinās diskomfortu, ko var nākties izjust sausas un sāpošas ādas gadījumā. To var izmantot uz pēdām, elkoņiem, lūpām, sejas utt.

Sejas un ķermeņa kopšanai izmanto līdzekļus bez aromāta

Daži kopšanas līdzekļi, tai skaitā ziepes, mēdz būt pārāk raupji pret sausu un jutīgu ādu. Izmanto produktus, uz kuru iepakojuma ir norādīts atslēgvārds ‘fregrance – free’. Izvairies no sastāva, kas iekļauj alkoholu, AHA (alfa-hidroksi) skābi, aromātu, retionīdu, un neaizmirsti izvēlēties līdzekļus, kas piemēroti sausas ādas tipam.

  • Izmanto cimdus.

Aukstā ziemas laikā, kad grādi ir mīnusos, pirmā ķermeņa daļa, kas izjūt sausumu, ir tavas rokas, jo īpaši brīžos, kad nākas novilkt cimdus, lai ātri atbildētu uz īsziņu. Ļoti svarīgi ir mitrināt rokas pirms cimdu vilkšanas un zināt, kad tos izmantot:

  • Dodoties ārā.
  • Mazgājot traukus, lai samazinātu ūdens piekļuvi ādai.
  • Izmantojot tīrīšanas līdzekļus un ķīmijas.

Izvēlies drēbes un veļas mazgāšanas līdzekli, kas nekairina ādu.

Lai izvairītos no lieka ādas kairinājuma:

  • Velc kokvilnas vai zīda izstrādājumus zem drēbēm, kas var būt raupjas ādai.
  • Izmanto veļas līdzekli, uz kura ir nozīmīte ‘hipoalerģisks’.
  • Iegādājies gaisa mitrinātāju.

Gaisa mitrinātājs palīdzēs uzturēt dzīvojamo telpu mitru, neļaujot sausumam ņemt virsroku. Tas arī ir labs palīgs situācijās, kad jūties apslimis vai saaukstējies.

  • Uzturā izmanto produktus, kas ir antioksidantu un omegas avoti.

Kad āda ir sausa, tā tiek pakļauta elementiem, kas bojā ādas šūnas ātrāk nekā ķermenis spēj tās atjaunot. Produkti, kas ir bagāti ar antioksidantiem un omega-3, samazina toksīnu negatīvo ietekmi uz ķermeni un palīdz izveidot veselīgas ādas šūnas:

  • Mellenes
  • Tomāti
  • Burkāni
  • Pupiņas
  • Lēcas
  • Pākšaugi
  • Lasis

Lasi, kā sāls lampa var palīdzēt tavai harmonijai un labsajūtai.

*Raksti Sirups.lv ir paredzēti tikai informatīviem un izglītojošiem mērķiem, tie neaizstāj profesionālu medicīnisko padomu, diagnostiku vai ārstēšanu. Vienmēr konsultējieties ar ārstu, ja Jums rodas jautājumi par veselības stāvokli.

Seko

Pievienojies mums Telegram grupā! Seko un diskutē.

  • Veselīgas uzkodas: 5 recepšu idejas

    Brīžos, kad enerģijas līmenis ir zems, un kāre ir augsta, var rasties grūtības izdarīt veselīgu izvēli, jo vienmēr pastāv iespēja veikt ātrus risinājumus. Vērts zināt, ka neveselīgas pārtikas patēriņš ir viens no galvenajiem iemesliem, kādēļ tavu ikdienu nomāc nogurums un galvassāpes. Lai šādas situācijas mazinātu, mēs Tev esam sagatavojuši 5 Ziņa Veselīgas uzkodas: 5 recepšu idejas vispirms redzēta Fitnesa Ziņas.

  • Psihoterapija: Vai psihoterapeits var palīdzēt?

    Mūsu dzīvi veido lēmumi, sākot ar to, ko ģērbties no rīta, ko ēst brokastīs, un beidzot ar svarīgiem lēmumiem, kas varētu neatgriezeniski ietekmēt mūsu dzīvi. Ir iespējami gan pozitīvi, gan negatīvi rezultāti. Rezultātā ir izdevīgi, ja dzīves atslēgas brīžos cilvēks nemēģina rast risinājumus pats, bet gan strādā ar profesionālu palīgu. Ziņa Psihoterapija: Vai psihoterapeits var palīdzēt? vispirms redzēta Fitnesa Ziņas.

  • Pneimonija: Ko darīt, kad plaušām grūti izveseļoties?

    Pneimonija ir viena no plaušu slimībām, no kuras izārstēties var nebūt tik vienkārši. Anitu vairākas nedēļas mocīja krampji, taču antibiotikas un citas zāles viņai nepalīdzēja sasniegt tik ļoti gaidīto atveseļošanos. Kad viņai tika veikta plaušu datortomogrāfija, viņa atklāja atkārtotā klepus patieso avotu. “Mana ģimenes ārste sākotnēji uzskatīja, ka tas ir vīruss, Ziņa Pneimonija: Ko darīt, kad plaušām grūti izveseļoties? vispirms redzēta Fitnesa Ziņas.

  • Vitamīni un uztura bagātinātāji: Kā tie ietekmē sievietes auglību?

    Kā vitamīni un uztura bagātinātāji ietekmē auglību? Embrionālajā periodā olšūna, kas ir sievišķīgākā un lielākā sievietes ķermeņa šūna, sāk radīt embrijus. Tāpēc olas izdzīvo visu, kas jāpārdzīvo mammai. “Viss, kas nonāk mūsu organismā, ļoti tieši ietekmē olšūnu veselību,” stāsta ginekoloģe Gita Rutasa. “Cigarešu dūmi, lietotas narkotikas, piesārņots pilsētas gaiss, sēdošs Ziņa Vitamīni un uztura bagātinātāji: Kā tie ietekmē sievietes auglību? vispirms redzēta Fitnesa Ziņas.

  • D vitamīns samazina risku saslimt ar elpošanas ceļu slimībām

    D vitamīns samazina astmas un elpceļu slimību risku par 50%, liecina Cochrane Collaboration, pasaulē pazīstama pētniecības organizācija, kas sastāv no neatkarīgiem zinātniekiem, ārstiem un veselības aprūpes speciālistiem, kuri rūpīgi analizē un apstiprina pētījumu datus un testu rezultātus. Profesors Adrians Martino no Karalienes Marijas universitātes atzīmēja, ka atklājumi, kas demonstrēja D Ziņa D vitamīns samazina risku saslimt ar elpošanas ceļu slimībām vispirms redzēta Fitnesa Ziņas.

    LEAVE A RESPONSE

    Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.