fbpx

Sīrups.lv

Padomi tavai ikdienai un dzīvesstilam 💙💛

Salvis, Selva, Venta
20.May.2022
Salvis, Selva, Venta
20.May.2022
telefonā pavadītais laiks
Ikdiena

6 stratēģijas, kā mazināt pavadīto laiku telefonā

Mēs visi labi zinām, ka telefons ir lielisks palīgs uzmanības novēršanā un radošās domāšanas traucēšanā. Vēl satraucošāks ir fakts, ka lielākā daļa cilvēku ir atkarīgi no savām ierīcēm, kas, protams, nav labvēlīgi mūsu garīgajai un fiziskajai veselībai. 2016.gadā tika atklāts, ka telefonā tiek pavadītas vairāk nekā 10 stundas dienā.

Tas ne tikai traucē produktivitāti, bet gan arī izraisa redzes problēmas, ietekmē miega kvalitāti un veicina mazkustīgu dzīvesveidu.

Kā telefona pārmērīgais patēriņš ietekmē mūsu ikdienu?

  • veicina īslaicīgu atmiņu 
  • ietekmē savstarpējo problēmu risināšanu
  • iztraucē miega modeļus
  • maziem bērniem rodas vairāk negatīvisma, ciešanas un mazāka emocionālā atveseļošanās
  • palielinās aptaukošanās
  • var nākties saskarties ar trauksmēm, stresu un depresiju

Kādi rīki vai stratēģijas palīdz samazināt mobilo tālruņu lietošanu? 

Izdzēs aplikācijas, kurās pavadi visvairāk laiku

 Saskaņā ar 2018. gadā veikto pētījumu, ko veica lietotņu analīzes vietne, cilvēki visvairāk sava laika pavada WhatsApp, Facebook, Messenger, YouTube, Instagram un Twitter lietotnēs. Iespējams, ka dažas no lietotnēm, par kurām tu nenojaut, ka izmanto katru dienu, aizņem lielu daļu no tava ekrāna laika (screen time). Atsakies no aplikācijām, kas vilina tevi uz to bezprātīgu lietošanu. Laba alternatīva, ja tomēr neesi saņēmies to izdarīt, pārvieto tās uz mapi telefonā, kas neatrodas acu priekšā ik reizi, kad ieskaties savā ierīcē.

Nomaini telefona displeja krāsu

Gan iOS, gan Android iestatījumi ļauj padarīt tālruņa displeju pelēku. Tā rezultātā no ekrāna tiek noņemtas visas skaistās krāsas. Kāpēc tas veiksmīgi novērš tavu tālruņa atkarību? Jo aplikācijas, kuras tika izmantotas katru dienu, tagad ir zaudējušas savu vizuālo pievilcību.

Uzstādi laika limitu

Ļoti laba opcija ir iestatīt laika ierobežojumu visbiežāk izmantotākajām lietotnēm. Kā tas strādā? Katrai aplikācijai, izmantojot speciālas lietotnes vai iOS sistēmas piedāvātās funkcijas, ir iespējams uzlikt taimeri. Piemēram, no 10-18 aizliegt piekļuvi instagram un youtube lietotnēm. Pat ļoti gribot, tev neizdosies tām piekļūt, kas padarīs tavu ikdienu daudz reiz produktīvāku.

Lādētāju neturi pie gultas

Svarīgi būtu aizliegt ienest guļamistabā jebkāda veida elektroniku, taču, ja tas nav iespējams, šis padoms nodrošinās, ka tu savas ierīces izmanto stratēģiski un lietderīgi. Piemēram, ja tālrunis ir nepieciešams modinātājam, pārliecinies, vai tajā ir pietiekami daudz akumulatora, lai tas darbotos visu nakti.

Noslēdz paziņojumus

Paziņojumi novērš tavu uzmanību brīžos, kad tas ir pilnīgi nevajadzīgi. Tie vilina tevi ieslēgt telefonu, un, pirms tu paspēj pamanīt, minūtes jau ir pārvērtušās stundās. Tālruņa iestatījumos atspējo paziņojumus, lai sākuma ekrāns būtu skaists un tīrs. Protams, ja gaidi kādu svarīgu ziņu vai zvanu, ir iespējams uzstādīt, ka paziņojumus no šīs konkrētās personas vēlies saņemt.

Biežāk tiecies ar draugiem

Mēs visi zinām, ka tad, kad atrodamies draugu lokā, reti lietojam mobilo tālruni. Šo laiku var izmantot spēlējot galda spēles vai apspriežot dažādas tēmas, kas nāk prātā. Laiks, ko pavadīsi kopā ar draugiem ne tikai stiprinās jūsu savstarpējo saikni, bet arī palīdzēs atbrīvoties no tālruņa atkarības.

*Raksti Sirups.lv ir paredzēti tikai informatīviem un izglītojošiem mērķiem, tie neaizstāj profesionālu medicīnisko padomu, diagnostiku vai ārstēšanu. Vienmēr konsultējieties ar ārstu, ja Jums rodas jautājumi par veselības stāvokli.

Seko

Pievienojies mums Telegram grupā! Seko un diskutē.

  • Veselīgas uzkodas: 5 recepšu idejas

    Brīžos, kad enerģijas līmenis ir zems, un kāre ir augsta, var rasties grūtības izdarīt veselīgu izvēli, jo vienmēr pastāv iespēja veikt ātrus risinājumus. Vērts zināt, ka neveselīgas pārtikas patēriņš ir viens no galvenajiem iemesliem, kādēļ tavu ikdienu nomāc nogurums un galvassāpes. Lai šādas situācijas mazinātu, mēs Tev esam sagatavojuši 5 Ziņa Veselīgas uzkodas: 5 recepšu idejas vispirms redzēta Fitnesa Ziņas.

  • Psihoterapija: Vai psihoterapeits var palīdzēt?

    Mūsu dzīvi veido lēmumi, sākot ar to, ko ģērbties no rīta, ko ēst brokastīs, un beidzot ar svarīgiem lēmumiem, kas varētu neatgriezeniski ietekmēt mūsu dzīvi. Ir iespējami gan pozitīvi, gan negatīvi rezultāti. Rezultātā ir izdevīgi, ja dzīves atslēgas brīžos cilvēks nemēģina rast risinājumus pats, bet gan strādā ar profesionālu palīgu. Ziņa Psihoterapija: Vai psihoterapeits var palīdzēt? vispirms redzēta Fitnesa Ziņas.

  • Pneimonija: Ko darīt, kad plaušām grūti izveseļoties?

    Pneimonija ir viena no plaušu slimībām, no kuras izārstēties var nebūt tik vienkārši. Anitu vairākas nedēļas mocīja krampji, taču antibiotikas un citas zāles viņai nepalīdzēja sasniegt tik ļoti gaidīto atveseļošanos. Kad viņai tika veikta plaušu datortomogrāfija, viņa atklāja atkārtotā klepus patieso avotu. “Mana ģimenes ārste sākotnēji uzskatīja, ka tas ir vīruss, Ziņa Pneimonija: Ko darīt, kad plaušām grūti izveseļoties? vispirms redzēta Fitnesa Ziņas.

  • Vitamīni un uztura bagātinātāji: Kā tie ietekmē sievietes auglību?

    Kā vitamīni un uztura bagātinātāji ietekmē auglību? Embrionālajā periodā olšūna, kas ir sievišķīgākā un lielākā sievietes ķermeņa šūna, sāk radīt embrijus. Tāpēc olas izdzīvo visu, kas jāpārdzīvo mammai. “Viss, kas nonāk mūsu organismā, ļoti tieši ietekmē olšūnu veselību,” stāsta ginekoloģe Gita Rutasa. “Cigarešu dūmi, lietotas narkotikas, piesārņots pilsētas gaiss, sēdošs Ziņa Vitamīni un uztura bagātinātāji: Kā tie ietekmē sievietes auglību? vispirms redzēta Fitnesa Ziņas.

  • D vitamīns samazina risku saslimt ar elpošanas ceļu slimībām

    D vitamīns samazina astmas un elpceļu slimību risku par 50%, liecina Cochrane Collaboration, pasaulē pazīstama pētniecības organizācija, kas sastāv no neatkarīgiem zinātniekiem, ārstiem un veselības aprūpes speciālistiem, kuri rūpīgi analizē un apstiprina pētījumu datus un testu rezultātus. Profesors Adrians Martino no Karalienes Marijas universitātes atzīmēja, ka atklājumi, kas demonstrēja D Ziņa D vitamīns samazina risku saslimt ar elpošanas ceļu slimībām vispirms redzēta Fitnesa Ziņas.

  • Leduskritumi. Kur tos var apskatīt Latvijā?

    TravelTime.lv: Arvien populārāki kļūst pārgājieni gar skaistākajām sniega un ledus skulptūrām. Šī unikālā mākslas forma piesaista labākos māksliniekus. Savukārt daba var radīt vienas no skaistākajām ledus skulptūrām Latvijā. 1986. gada ziemā Lasīt tālāk...Leduskritumi. Kur tos var apskatīt Latvijā? Raksts: Leduskritumi. Kur tos var apskatīt Latvijā? vispirms redzēts Travel Time.

  • Kur aizbraukt brīvdienās? Idejas pastaigām un apskates vietas

    TravelTime.lv: Kur aizbraukt brīvdienās? Latvijā ir daudz skaistu apskates un atpūtas vietu. Ne tikai galvaspilsēta Rīga, bet arī citas pilsētas, piemēram, Sigulda, Ogre, Jūrmala un citas, piedāvā ļoti interesantus apskates objektus Lasīt tālāk...Kur aizbraukt brīvdienās? Idejas pastaigām un apskates vietas Raksts: Kur aizbraukt brīvdienās? Idejas pastaigām un apskates vietas vispirms redzēts Travel Time.

  • Skaistie skati ekskursijas

    TravelTime.lv: Skaistie skati ekskursijas, kuras vienmēr paliks atmiņā. TRAVEL TIME piedāvā dažādas iespējas mūsu klientiem, kuri vēlas aktīvu atpūtu visdažādākajās pasaules vietās. Daži no viņiem ir izmantojuši mūsu atsauksmes un pētījumus, Lasīt tālāk...Skaistie skati ekskursijas Raksts: Skaistie skati ekskursijas vispirms redzēts Travel Time.

  • Ceļojumi 2022

    TravelTime.lv: Ceļojumi 2022. gadā ir sagatavoti un pieejami no ceļojumu aģentūrām. Sekojošās aģentūras piedāvā ceļojumus jau šogad: Novatours Ceļojumu bode Tez tour Atlantic Antario Remirotravel Aviokases u.c. Mēs esam veiksmīgi aizvadījuši Lasīt tālāk...Ceļojumi 2022 Raksts: Ceļojumi 2022 vispirms redzēts Travel Time.

  • Pēdējā brīža ceļojumi

    TravelTime.lv: Pēdējā brīža ceļojmi šobrīd ir pieejami no ceļojumu aģentūrām: Novatours Ceļojumu bode Tez tour Atlantic Antario Remirotravel Aviokases u.c. Ceļojumu bode piedāvā: Ēģipte: Šarm el Šeiha no 371€ TURCIJA no Lasīt tālāk...Pēdējā brīža ceļojumi Raksts: Pēdējā brīža ceļojumi vispirms redzēts Travel Time.

LEAVE A RESPONSE

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.